Gabba er en modevare, der har en rå attitude og en lækker kvalitet. Gabba vil skabe modetøj, der er nyt, uden at det er prangende. Gabba skal fungere som en eksklusiv basis i garderoben, hvorfra du kan sammensætte dagens outfit.
Nyt pust fra den garvede garde.
Første spadestik til modesuccesen Gabba blev taget i 1983. For efter mere end 20 år i modebranchen, søgte Gabba grundlæggerne, Karen og Ole Madsen, nye udfordringer. Karen og Ole følte at dansk modetøj til unge, var gået i stampe. Der fandtes for mange billige og kedelige produkter, efter deres mening. Derfor ville de skabe noget nyt og anderledes. Herfra opstod Gabba. De skabte med Gabba et tøjmærke, der ikke blindt fulgte de seneste trends, men selv skabte dem. Gabba skulle være et tøjmærke med en personlighed. Gabba har derfor sloganet - "Personal clothes for personal people."
Simpelt design, stort navn.
Historien om Gabba har ikke kun været en dans på roser. Efter en eksplosiv og stabil vækst, ramte firmaet ind i en formkrise. I midten af 1990’erne var firmaet i fare for at lukke ned for eventyret. Gabba formåede dog at nytænke sig selv, og forsætte. I dag er Gabba mere populært end nogensinde, og selskabet omsætter for mere end 50 millioner årligt. Interessen for Gabba er ikke kun tilstede i Danmark. Gabba ligger fremme i modebutikker i både Norge, Sverige, Finland, Belgien og Holland. Gabba udkommer med fire årlige kollektioner af herre og dametøj. Herretøjet har dog oplevet den største popularitet. Gabba har den filosofi, at hvert stykke modetøj skal kunne bruges sammen med andre brands. Du behøves ikke at være iklædt Gabba fra top til tå, for at få det bedste ud af det. Gabbas tøj er relativt afdæmpet i forhold til mange af deres konkurrenter. Gabba fokuserer på at være en eksklusiv og lækker basisvare til dine outfits. En basis, som kan sammensættes med det meste.